רבות מהמערכות האינטרנטיות בישראל ובעולם כיום הן מערכות המבוססות על תוכנות קוד פתוח כוורדפרס, ג'ומלה, דרופל ומערכות מבוססות קוד פתוח אחרות. הסיבה לפופולריות הרבה של מערכות אלו היא הזמינות הרבה והקלות בה ניתן להתאימן לצרכי המשתמש השונים. בנוסף, לכל סביבת פיתוח מאין זו נכתבו תבניות עיצוב ותוספים רבים ההופכות תוכנות אלו לחזקות וגמישות במיוחד.

הצלחת אתרים מסחריים


הצלחת אתרים מסחריים תלויה בגורמים רבים. החל מהרעיון אותו מנסים לשווק וקיום שוק עבור רעיון זה, או יצירת שוק עבורו, דרך עיצוב האתר באופן אשר מעורר אמון ומושך צרכנים, דרך אופן פעולת האתר והפונקציונאליות אשר הוא מציע ללקוח, וכלה בפעולות שיווקיות אשר מטרתן להגביר את נראות האתר ולהביאו למודעות צרכנים רבים ככל הניתן.
אם ניקח לדוגמה רעיון כמו חנות וירטואלית המוכרת מגוון מוצרים. הצלחת חנות וירטואלית אשר כזו תלויה בגורמים רבים:
עיצוב אתר אשר גורם לאותם לקוחות פוטנציאלים אשר מגיעים לאתר לקבל את הרושם כי מדובר בחברה רצינית המשקיעה המוצריה ובלקוחותיה.
שיווק קונבנציונאלי אשר גורם לכך כי שם החנות יגיע לאוזנים רבות אשר יחפשו את החנות ספיציפית מבין יתר החנויות הוירטואליות המציאות מגוון מוצרים שונים ברשת האינטרנט
שיווק אינטרנטי אשר גורם לכך כי לקוחות פוטנציאלים אשר יודעים כי הם מחפשים מוצר כלשהו אך עדיין אינם סגורים על המקום דרכו יקנו את המוצר יתקלו באתר החנות הוירטואלית שלנו בשכיחות גבוהה מזו שבה יתקלו באתרים מתחרים
אמינות השירות – במידה והשירות אשר ניתן על ידי האתר יהיה כושל (מוצרים לא יגיעו או שיגיעו במצב לא תקין, חיובי תשלום לא נכונים וכו') גם הלקוחות אשר יקנו מאיתנו פעם אחת ידאגו לא לקנות אצלנו בשנית ואף יוציאו שם רע לאתר
פונקציונאליות האתר – אתר אשר אינו מאפשר חיפוש מוצר מסוים באופן יעיל, אינו מציג את המוצרים באופן ברור, אינו מאפשר מגוון אמצעי תשלום נוחים, אינו מאפשר מעקב אחר הזמנה שבוצעה – כל אלו יגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלנו לחשוב פעמים בטרם יזמינו מוצר באמצעות החנות הוירטואלית שלנו.
אמינות האתר – לקוחות אינטרנטיים אינם לקוחות נאמנים במיוחד. במידה והלקוח יגיע לאתר אשר לעתים קרובות אינו זמין ("באויר") או אתר אשר מהירות הגלישה בו איטית, הלקוח יעבור לאתר מתחרה לפני שנספיק להגיד "אבל רגע...". נוסף על חסרון זה, גם מנועי חיפוש כגון גוגל ידרגו את אתר החנות הוירטואלית שלנו במקום נמוך כיוון וקיימת משמעות רבה לנגישותו ומהירות התגובה של האתר עליו בנוי האתר.

אחסון אתרים ואיך הוא קשור


כאשר בוחרים חברה המתחמה באחסון אתרים, יש לבחור בחברה המתמחה באחסון אתרי קוד פתוח ואשר נותנת שירות ומענה מקצועי לנושאי תחזוקה שוטפת של חוות השרתים, ניתוב העומסים על השרתים בצורה יעילה ואפקטיבית, מאפשרת גישה לשרתים חזקים בעלי יכולת עיבוד גבוהה ומסדי נתונים מהירים אשר תומכים במתן תגובה מהיר לאתרים אשר בנויים עליהם.
בחזרה לדף מאמרים