בעידן שבו הכל נעשה דרך המחשב, אפילו הקמת חנות באינטרנט כבר לא נשמעת דבר מפתיע. יותר ויותר בעלי עסקים אשר מעוניינים להציע את מוצריהם לציבור, מקימים חנות וירטואלית באינטרנט, בה ציבור הגולשים יכול לרכוש מוצרים בלחיצה על העכבר, בלי לקום מהכיסא. 
בעלי עסקים רבים בוחרים להקים חנות מקוונת, בה מוצגים המוצרים שלהם וכל הפרטים הקשורים בהם, הלקוח רוכש את המוצר באמצעות כרטיס אשראי והמוצר נשלח עד אליו. חנות מקוונת באינטרנט יכולה לשמש מרכז מכירות עיקרי עבור בעל העסק, או ערוץ מכירה נוסף לעסק קיים. חנות וירטואלית היא דרך מצוינת לשווק את העסק שלך ואת המוצרים אותם אתה מוכר, לכמה שיותר אנשים, ללא הגבלה לאזור גיאוגרפי מסוים.

איך מקימים חנות וירטואלית?


בניית אתר שייעודו חנות וירטואלית אונליין אינה משימה "פשוטה" כמו בניית אתר תדמית או אתר ללא סל קניות, הן בגלל הטכנולוגיה המיושמת מאחורי הקלעים של האתר, הן בגלל הצורך באבטחת האתר והן בגלל הפרטים הרבים שהאתר מכיל. חנות וירטואלית צריכה להכיל מערכות ניהול מתקדמות ביותר, המאפשרות קיום מסחר אופיטמלי, הן עבור הקונה והן עבור בעל האתר:
   
• מאוד חשוב כי אתר המשמש חנות וירטואלית יכיל מערכת שמאפשרת שליטה מלאה על העמודים, בקלות מרבית. חנות וירטואלית היא אתר בו הפרטים משתנים בתכיפות גבוהה – שינוי המחירים, הוספת מוצרים, מבצעים וכדומה. מערכת הניהול של חנות וירטואלית צריכה לאפשר לבעל האתר שליטה בכל דפי האתר, ולרוכשי המוצרים רכישה נוחה, שמאפשרת חיפוש מתקדם של מוצרים באתר, מיון מוצרים לפי אפיון מסוים ועוד.

• אחד הדברים החשובים ביותר בכל חנות וירטואלית הוא קיומה של רשת אבטחת מידע, שתפקידה שמגנה על אתר מפני פריצות, מאפשרת מסירת נתוני כרטיס אשראי ללא חשש וכדומה.

• דבר שיכול לתרום ליעילותה של חנות וירטואלית הוא תמיכה בשפות נוספות, שתאפשר פניה לקהלי יעד נוספים, קוד אתר תקין, שיאפשר סריקה מהירה במנועי החיפוש וחשיפה אופטימלית.
בניית אתר המשמש חנות וירטואלית דורשת מערכות ניהול נוספות, לתפעול שוטף של החנות, עדכון ורכישה ללא תקלות. 

יתרונותיה של חנות וירטואלית


יש יתרונות רבים מאוד לחנות וירטואלית מקוונת, מדובר ביתרונות הן עבור בעל האתר והן עבור רוכש המוצרים, דוגמאות ליתרונות של בניית חנות עבור הקונה:

1. במקום להתלבש, לצאת מהבית ולהגיע פיזית אל החנות, חנות וירטואלית מאפשרת לקונה לקנות את המוצר בלי לצאת מהבית, תוך קבלת כל המידע לו הוא זקוק על המוצרים השונים, הדגמים, המחירים, המבצעים וכדומה.

2. לעתים, חנות וירטואלית מאפשרת רכישת מוצרים בעלות זולה יותר, באמצעות מכירות פומביות או קבוצתית.

3. חנות מקוונת וירטואלית מאפשרת לגולש לרכוש מוצרים מכל מקום בארץ או בעולם, ללא קשר למקום מגוריו.

דוגמאות ליתרונות של חנות וירטואלית עבור בעל העסק:

1. חנות וירטואלית מאפשרת פניה לקהל רחב הרבה יותר, ללא תלות במיקום גיאוגרפי – חשיפה בממדים גדולים.

2. עלות תחזוקה של חנות וירטואלית באופן שוטף נמוכה בהרבה מניהול חנות רגילה.

3. זמינות לכל אחד בכל שעות היממה, בשבתות ובחגים.

4. אפשרות לחשוף את המבצעים והעדכונים החדשים בכל עת, ללא צורך בדרכי שיווק אחרות, כמו הפצת פליירים וכדומה.
בחזרה לדף מאמרים