מה הופך חנויות וירטואליות לחנויות וירטואליות מצליחות?
כאשר באים לפתוח חנות, לא וירטואלית, יש מספר עקרונות אשר יקבעו האם החנות תהיה חנות מצליחה או שלא. בין העקרונות האלו ניתן למנות:
• מחקר שוק טוב – להבין את השוק בו אתם עומדים לפעול, מי הם הקונים, איך הם בוחרים היכן לקנות?
• מיקום מיקום ושוב מיקום – החנות המדהימה ביותר, אם היא לא נגישה וממוקמת היטב, קונים לא יגיעו אליה
• ארגון פנימי של החנות – כאשר מגיע קונה בכוונה לקנות בחנות, במידה והוא לא ימצא את מה שחיפש, הוא ילך לחנות מתחרה
• אוירה מזמינה – יש חנויות שברגע שנכנסים אליהם יש תחושה שנעים בהן. חנויות שמזמינות אותך להתרשם מהמוצרים, דיילי שירות אשר עוזרים בבחירת המוצרים ומידע רלוונטי על המוצרים הנמצא בהישג יד ובאופן ברור. חנויות אחרות, גם אחרי שנכנסתם ומצאתם את מה שאתם מחפשים, קשה לכם לקבל מידע נוסף על המוצר – מחיר, למה הוא נועד, גודל, כל מידע אשר הוא רלוונטי, בהתאם למוצר אשר נמכר.
• שירות לקוחות – חנויות טובות דואגות כי לקוחות אשר הגיעו אליהן ורכשו מוצרים, גם ירצו לחזור. אמצעי תשלום נוחים, שירות משלוחים במידה ורלוונטי, ושירות לקוחות אדיב וענייני אשר מטפל במקרי החזרת מוצרים.

חנות וירטואלית ואיך היא קשורה לכל זה?


חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר, למעט דמי השכירות. גם בחנות וירטואלית אותם העקרונות אשר מנחים הקמת חנות של ממש מוצלחת, מנחים אף את הקמת החנות הוירטואלית, גם אם המונחים אשר קשורים בחנות זו משתנים.
• מחקר שוק טוב – כמו בחנות עם רצפה וקירות, גם חנות וירטואלית תצליח במידה ותבין את השוק, המתחרים ואת הלקוחות הפוטנציאלים. כחלק ממחקר השוק הכולל, רצוי לבדוק מה החנויות הוירטואליות המתחרות מציעות הן מבחינת מוצרים והן מבחינת שירותים נלווים, ויש לבדוק איך מחליטים הקונים לקנות בחנות אחת ולא אחרת.
• מיקום מיקום ושוב מיקום – מיקום הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בפתיחת חנות. קיימים מחקרים שלמים אשר קובעים מהו המיקום האידיאלי בו יש לפתוח חנות, והם אף קובעים את דמי השכירות אשר ישולמו בעבור אותה החנות. לדוגמה, חנות הנמצאת ממש בפתחו של הקניון, דמי השכירות שלה יהיו נמוכים מחנות הקרובה לאזור המזנונים. הסיבה לכך היא מחקרים אשר הראו כי תנועת הקונים בחנויות הראשונות הקרובות לפתח הקניון נמוכה מתנועת הקונים ליד איזור המסעדות.
כאשר מדברים על חנות וירטואלית, המיקום חשוב לא פחות, אך המיקום עליו מדובר הינו מיקום שונה מהמיקום בתוך הקניון או הרחוב. המיקום עליו מדובר הוא מיקום הקישור לחנות אשר יופיע במנועי החיפוש השונים כתגובה לשאילתות שונות אשר הקונים יבצעו, בהתאם למוצרים אותם הם מחפשים. בדיוק כמו דמי השכירות, גם כאן ישנו תשלום אותו ניתן לשלם על מנת לוודא כי מיקום החנות יהיה טוב, וכמו דמי שכירות – ככל שהמיקום יהיה טוב יותר, כך התשלום עבור שירותי קידום אתרים SEO ו-SEM אשר דואגים למיקום הוירטואלי של החנות, יעלה. קיים שוני ברור אחד בין מיקום חנות רצפה וקירות ומיקום של חנות וירטואלית והוא כי מיקום וירטואלי דורש תחזוקה מתמדת, בעוד מיקום שטח רצפה הוא קבוע מרגע חתימת החוזה.
בחזרה לדף מאמרים