חנות וירטואלית, כמו גם חנות עם רצפה תקרה וקירות, היא חנות מוצלחת במיוחד במידה ומתקיימים בה שלושה תנאים:
  • תנועת הקונים בה ערה.
  • מרבית המבקרים בחנות – גם נשארים לקנות בה.
  • אחוז ניכר מאלו הקונים בחנות, חוזרים לקנות בה גם בהזדמנויות אחרות.

שיווק החנות


כאשר מדובר בחנויות וירטואליות, המצב אינו שונה. על מנת להשיג תנועת קונים ערה יש לדאוג לשיווק מוצלח של החנות, ובמקרה של חנות וירטואלית מדובר על פעילויות שיווק אינטרנטי – יצירת באזז ברשתות חברתיות, בדיקה כי חיפושים שונים במונעי החיפוש וברשתות החברתיות ימקמו את החנות אשר פתחתם במיקום גבוה, וידוא כי מודעה מושכת לחנות שלכם מופיעה לקונים פוטנציאלים רלוונטים באתרים אשר הם מבקרים בהם לעתים תכופות.
אנשים רבים חושבים כי די לפתוח חנות באינטרנט על מנת להתעשר, אולם חנות, טובה ככל אשר תהיה, אם אנשים לא ישמעו עליה או ימצאו אותה – תשאר ללא קונים. אנשי שיווק אינטרנטי מקצועיים דרושים על מנת לודא כי שמה של חנותכם תגיע לאוזניים והעיניים הנכונות.

תכנון ועיצוב החנות


עוד לפני שדאגנו לתנועת קונים ערה, יש לדאוג כי המבקר הפוטנציאלי בחנותכם ישאר לרכוש מתכולתה. גם כאן דרושה עזרה מקצועית של מתכנן ומעצב אתרים אשר מבין את עקרונות תכנון החנות כמו גם את רחשי ליבם של הקונים.
חנות וירטואלית טובה היא כזו אשר משרה אמינות בעיני הלקוח, הופכת את חווית הגלישה בחנות לנוחה ותהליך המסחר האלקטרוני לדבר פשוט, מהיר ונוח, וכמובן מספקת את המידע הדרוש בזמן, בכמות ובמינון הנכונים, ואשר מאפשרת לקונה להתמצא בה בקלות. קונים אשר יגיעו לחנות שלכם במטרה לקנות אך לא ימצאו את אשר הם מחפשים בשניות ספורות בלבד – יעברו למתחרים, וכאלו יש רבים... גם אם הקונים ימצאו את אשר חיפשו אולם המידע המסופק אינו המידע אותו הם מחפשים, מרבית הסיכויים הם כי מתחרה אשר סיפק את הסחורה מבחינת המידע המבוקש יזכה במבקר כקונה.
עיצוב נכון דורש מקצוענות – הן מבחינת הבנת צרכי לקוח היעד של החנות, הן מבחינת יכולות התכנון והן מבחינת יכולות העיצוב. חנות וירטואלית, גם כזו אשר קל לקנות ולהתמצא בה ומספקת את המידע הדרוש אך ברמה העיצובית הגרפית משאירה תחושה של חובבנות תגרום ללקוח היעד של החנות לפקפק במידת רצינות החנות.

שימור לקוחות


חנות וירטואלית, בסופו של דבר, מוכרת על פי רב מוצרים אשר אינם וירטואליים. לעתים מדובר בשירות, לעתים מדובר במוצר מוגמר, אולם בסופו של דבר, תוצר כלשהו יגיע לידי לקוח היעד. לקוחות חוזרים הם אלו אשר מצד אחד חוו חווית קניה נעימה בעת שביקרו וקנו בחנותכם. בנוסף, יש לדאוג כי גם הצד אשר אינו וירטואלי – תשלומים עבור המוצר, מנגנוני החזרות מוצרים וטיפול בתלונות ובקשות הלקוחות, כל אלו יענו בצורה מהירה, אדיבה, מקצועית ועניינית.
דאגה אחת אשר קיימת ביחס לחנות וירטואלית הינה אחזקת מלאי עדכני. בנושא שיומר לקוחות, נושא זה הינו קריטי כיוון כי בעת הקנייה, במידה והמידע אינו עדכני, מוצרים מסוימים אשר אתם מציעים למכירה לא יובאו לידיעת הקונים, ומאידך מוצרים אשר אזלו מן המלאי עדיין יופיעו בפני הלקוח ויגרמו לביטול או דחיית אספקת המוצר אשר רכש.
לא רק כמויות במלאי זקוקות לעדכון על בסיס קבוע, גם עדכון מבצעים, עדכון פרטים לגבי מוצרים אשר מציעים דגמים חדשים, עדכון מחירים – כל אלו דורשים תחזוקה שוטפת של אתר החנות הוירטואלית. נושא נוסף הדורש תשומת לב והתייחסות מיידית הינו כמובן מכירות, בקשות ותלונות אשר מקורם בלקוחות החנות.
בנושא שימור לקוחות ותחזוקת חנות וירטואלית קיימות מספר אפשרויות תפעול: תפעול שוטף בנוגע למכירות ותשובות על ידי בעל החנות ותחזוקת עדכונים על ידי גורם חוץ מקצועי, או תחזוקת החנות כולה ובכלל זה עדכונים על ידי בעל החנות. על מנת לתחזק חנות וירטואלית בקלות ובמהירות ללא השקעה בלימוד תכנות ועיצוב אתרים או בכתיבת תכנים לאתרים, רצוי להשתמש בתוכנת ניהול קלה וידידותית אשר תאפשר לכם לבצע את כל הפעולות השוטפות אשר תידרשו לבצע בחנות הוירטואלית על מנת לשמור אותה עדכנית. רכישת תוכנת ניהול החנות בנוסף לתכנון האתר היא קריטית לנושא שימור לקוחות, כיוון וכל עיכוב יביא לאיבוד לקוחות חוזרים.
בחזרה לדף מאמרים