אחד השיקולים הראשונים בבניית אתר הוא ההחלטה האם האתר אותו נבנה יהיה אתר טקסטואלי בעיקרו (גם אם יכיל אלמנטים גראפיים מועטים כאלו או אחרים) או אתר הבנוי על טכנולוגיית הפלאש אשר מדגישה אלמנטים ויזואליים עיצוביים.
השיקולים השונים העומדים בבסיס ההחלטה איזה אתר כדאי לבנות מבוססים על עלות הקמת האתר (מכל אחד מן הסוגים), מראה האתר לאחר שהוקם, עלויות תחזוקת האתר, ומשמעויות מבנה האתר על קידום האתר לאחר בנייתו, בעולם העסקים הוירטואלים המתרחשים במרחב האינטרט, המיקום, או הדירוג במנועי החיפוש השונים חשוב מאד.
לאחר בניית האתר קיימות פעולות אותן ניתן לעשות על מנת לקדם את האתר ולדאוג כי יופיע בדירוג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש השונים, אולם קיימים כללים שונים אשר כדאי ליישם עוד בעת בניית האתר על מנת לדאוג לכך שמנועי החיפוש השונים יסתכלו על האתר ויבינו לאילו חיפושים הוא עשוי להיות רלוונטי.

השיקולים בבניית אתר פלאש


 לעתים קרובות אתרים הבנויים על טכנולוגיית פלאש משאירים רושם רב ונחרתים בזכרון המבקרים באתר. לא לחינם נאמר כי תמונה אחת שווה אלף מילים. בניית אתר פלאש דורשת כישורים ייחודיים ואנשי מקצוע מסוימים.
מעבר לידע הדרוש לבניית אתרים דרוש ידע בבניית אתרי פלאש והכרת שפת התכנות בה משתמשים בתוכנת הפלאש, ה- Active Script או ה- flex של דורות הפלאש הקודמים.
מעבר להכרת שפת התכנות, אתרים הנסמכים על אלמנטים גראפיים נרחבים רצוי כי יעזרו בשירותיו של גרפיקאי מקצועי אשר יהיה באפשרותה או אפשרותו לעצב אלמנטים גראפיים מורכבים, להציע מפת צבעים מתאימה ולהוסיף אלמנטים איוריים לאתר.
מעטים האנשים אשר יכולתיהם משתרעות הן על תחומי העיצוב הגראפי והן על תחומי התכנות בפלאש. רבים מאלו המתיימרים לשלוט על שני התחומים מתמקדים בעיקר באחד מן התחומים על חשבון האחר, אולם לצורך יצירת אתר פלאש בזמן סביר, יש צורך בידע טוב בשני תחומים אלו, דבר המחייב לא אחת שכירת לא איש מקצוע אחד אלא שניים, אשר יעבדו בצמידות ובהיקף נרחב,  לצורך בניית האתר.גם תחזוקת אתרים המבוססים על טכנולוגית הפלאש דורשת על פי רב התערבות בעלי מקצוע, לכן אתר הדורש עדכונים רבים ושוטפים ייתכן וישקול בחירה בטכנולוגיה זו לאתר כולו או לחלק הדורש עדכון שוטף.

השיקולים בבניית אתר טקסטואלי


 גם האתרים הטקסטואלים של היום כוללים על פי רב אלמנטים גראפיים. אלמנטים גראפים אלו עשויים לדרוש התערבות גרפיקאית או גרפיקאי, אולם לא תמיד. קיימים כיום כלים בשוק אשר כוללים תבניות עיצוביות מובנות אשר מספקות את האלמנטים הגראפים הנדרשים ליצירת אתר שאמנם מראהו אינו בהכרח ייחודי אך הוא אסתטי ובעל תחושה מקצועית.
עלות הקמת אתר טסטואלי זולה מעלות הקמתו של אתר פלאש, ותחזוקת אתר אשר כזה קלה בהרבה. יתרון נוסף שיש לאתרים הטקסטואלים הינו נגישותו הרבה למנועי החיפוש השונים. אתר טקסטאלי הינו אתר אשר קל לקדמו יחסית לאתר פלאש. אמנם מנוע החיפוש הנפוץ – גוגל – החל בתהליך שידרוג הבנת אתרי פלאש, אולם עדיין התפתחות האלגורתמים המיועדים לחיפוש באתרי הפלאש איטית בהשוואה לחיפוש במנועים טקסטואלים.
בחזרה לדף מאמרים