תחום קידום האתרים משתייך לשוק המרקטינג, פרסום ושיווק, כאשר השחקנים הראשיים בתחום זה הינם:
 מנועי חיפושמנועי החיפוש  אתרים מקשריםאתרים מקשרים   אתרים מקשריםאופטימיזציה של אתרים עם סיום שלבי בניית חנות וירטואלית,  מתחילה למעשה העבודה האמיתית של שיווק ופרסום אתר האינטרנט. ההשקעה באתר אינטרנט תדמיתי או אתרי אינטרנט המשמש כחנות וירטואלית דורשת זמן ומחשבה, והשקעה כספית לא קטנה, אך היא מהווה למעשה את תחילתו של תהליך שכן תפקידו של האתר הוא לקדם את בית העסק כך שירחיב את מאגר הלקוחות, ואם אינו מגיע לעיניהם של הלקוחות הפוטנציאליים, כמוהו כפיל לבן. 
קידום אתרים היא תורה הנלמדת ומתפתחת מדי יום, ומתבססת על הבנה של הלוגיקה של מבנה האלגוריתם של מנועי החיפוש המובילים, ובראשם מנוע החיפוש הפופולארי Google.

קידום אתרים במנועי החיפוש מתחלק בעיקרו לשני גורמים עיקריים. קידום אתרים אורגני, וקידום אתרים ממומן. 
קידום האתרים האורגני מתבצע על ידי הרחבת התכנים הרלוונטיים למילות החיפוש באתר, והטמעת קישורים באתרים המפנים אל האתר, ואילו קידום האתרים הממומן מתבסס על תשלום למנועי החיפוש המבוססים על מספר הכניסות לאתר, ועל כך נרחיב בהמשך.

קידום אתרים אורגני מול קידום אתרים ממומן

ובכן, למדנו כי אחת השיטות על פיהם מתבסס קידום אתרים אורגני הוא על ידי העמסת האתר בתכנים רלוונטיים באתר. 
מה משמעות העניין וכיצד זה מתבצע? החיפוש במנועי החיפוש ובראשם מנוע החיפוש Google, עושה שימוש באלגוריתם חכם מאוד המבצע סריקה של התכנים במיליארדי אתרי אינטרנט ברשת. סריקה זו מתחילה בחיפוש מילות מפתח בכל דפי האינטרנט המאוחסנים אצל הסורק. לאחר שזיהה אלגוריתם החיפוש את מילות החיפוש באותם אתרים, מתחיל המנוע לאתר תכנים פוטנציאליים ורלוונטיים בנבכי האתר. באמצעות חישובים מתמטיים מאוד מתוחכמים, מנוע החיפוש יכול להביא לגולש את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר (בעיניי מנוע החיפוש) מבין מיליוני תוצאות שונות. הכלל הוא לכאורה פשוט: ככל שמספר צירופי המילים עליהם ביצע המשתמש חיפוש מופיע יותר פעמים בתכני האתר, כך יקודם האתר אל ראש רשימת התוצאות. אם כך, מדוע שלא נעמיס את האתר בדברי הבל הכוללים פעמים רבות את מילות המפתח אותן נרצה לקדם? ובכן, כפי שהזכרנו תחילה, וכפי שניתן לצפות ממנוע חיפוש איכותי ויוקרתי כמו Google, מנגנון איתור מילות המפתח הוא מתוחכם למדי.

בשיטתיות מתוחכמת יידע מנוע החיפוש לזהות תכנים אשר אינם תכנים ענייניים, ולסנן עבור המחפש את התוצאות המכילות תכנים אמיתיים ורציניים. העמסת האתר בתכנים אינה עניין של מה בכך, ואם ברצוננו לבצע קידום אורגני לאתר המתבסס על תכנים המכילים מילות מפתח לקידום, רצוי שנעשה זאת תוך שימוש בשרותי קופירייטינג מקצועיים המתמחים במתודולוגיות קידום אתרים.

הדרך השנייה והיעילה לביצוע קידום אתרים אורגני, דהיינו, קידום אתרים במנועי חיפוש המבוסס על פעולות קידום ללא תשלום מיידי למנועי החיפוש, היא על ידי הטמעת קישורים לאתר שלנו באתרים רלוונטיים. כך למשל, אם אנו מוכרים מכשירי חשמל, יהיה נכון להטמיע קישורים בפורומים העוסקים בתחום מוצרי חשמל, או באתרי אינטרנט של מעבדות שירות של מוצרים חשמל, וכדומה. השגת הקישורים מתבצעת על פי רוב על ידי פנייה ישירה אל האתרים ובקשת החלפת קישורים, אך אם אתר האינטרנט שלנו מציע תכנים מעניינים ובלעדיים, רשת הקישורים החוזרים עתידה להבנות בצורה עצמאית, הרי שאתרים אחרים ירצו להפנות גולשים לאתר שלנו, מפני שהוא מציע מוצרים ותכנים מיוחדים, מחירים טובים, הנחות ומבצעים וכו'. קידום אתרים ממומן מתבסס על תשלומים ישירים אל מנועי החיפוש. תוצאות החיפוש של הקישורים הממומנים מופיעות כחלק נפרד מתוצאות החיפוש האורגני, כך שהמשתמש יידע להבחין בין אתרים המקדמים את עצמם למטרות שיווקיות, לבין אתרים המכילים תוכן רלוונטי אותו השיג מנוע החיפוש בשימוש במנגנון הפנימי שלו. התשלום למנועי החיפוש מתבצע פר כניסה לאתר, כאשר מחירן של מילות המפתח לקידום עולה פר הכניסה מחיר יקר יותר, בהתאם לפופולאריות החיפוש של צירופי המילים.

היתרונות של קידום חנות וירטואלית ברורים:
 הטמעת האתר החדש במנועי החיפוש ולקבלת מספר גולשים ממוקדים
חשיפת האתר שלנו לאלפי גולשים מדי יום.
חשיפה של אלפי מוצרים בחנות וירטואלית לאלפי מחפשי מידע ומוצרים באינטרנט.
עלויות הקידום של אתר אינטרנט במנועי החיפוש, עלולה להיות נמוכה בהרבה מאשר עלות הפרסום הממומן
חברת שופסיסטם מציעה בנוסף לשירות בניית אתרים וחנויות וירטואליות, את שירות קידום האתרים המקצועי ביותר. 
חנויות וירטואליות של חברת Shopsystem CMS, העושות שימוש בשירות קידום האתרים, מגיעות למקומות גבוהים יותר ונחשפות להרבה יותר לקוחות.
בחזרה לדף מאמרים