הדרך הטובה ביותר למכור באינטרנט
בעידן האינטרנט של היום, לכל עסק המכבד עצמו חייב להיות אתר מכירות אונליין, אתר תדמית או לפחות קטלוג מוצרים מקוון. תהליך בניית אתר כזה לא תמיד יהיה תהליך פשוט וזול, והשוק מוצף בחברות לבניית אתרים, אשר מציעות שירותי בניית אתרים, קידום אתרים, תחזוקה שוטפת של האתר, שיווק האתר וכדומה. 

ישנם אתרים המעוצבים באופן מרהיב מבחינה גרפית, אך למעשה לא עושים את העבודה האמיתית, קרי, מכירות בפועל בצורה מקוונת, סליקת כרטיסי אשראי, שכנוע הגולשים, מיתוג החברה וכו'. 
בנוסף, על מנת שיותר ויותר גולשים ייחשפו לחנות המקוונת, יש לעשות קידום אתרים נכון, שיציב את האתר בדרגה גבוהה במנועי החיפוש באינטרנט, כשהמוביל מביניהם מבין כל מנועי החיפוש, הוא כמובן גוגל. 

על מנת לבנות אתר טוב, שיתאים לדרישות מנועי החיפוש, יש לבנות את האתר לפי כללים מסוימים, שיבטיחו קידום אתרים אופטימלי. עם תום תהליך הבנייה, יחל תהליך הכנסת התכנים לאתר, על ידי בעל העסק – וזאת בדיוק נקודת התורפה של אתרים רבים. חוסר מודעות וחוסר נסיון בהכנסת תכנים לאתר אינטרנט בכלל, וחנות וירטואלית בפרט, הם פתיחת דלת לבעיות וכשלונות בשיווק האתר במנועי החיפוש.
טיפים בסיסיים לתחילת פעילות עם אתר אינטרנט המיועד לקידום
קודם כל, חשוב לדעת שהאמור לעיל הוא בגדר המלצה בלבד, וחשוב מאוד לעשות שימוש באיש מקצוע, מומחה SEO, בכל שלבי האופטימיזציה של אתר אינטרנט, אם אנו באמת מעוניינים בהצלחת האתר ובהגעה ליעדים שקבענו לו.

כאמור, בניית אתרים תוך קידום אתרים נכון, היא הדבר החשוב ביותר בכל התהליך. אתר אשר לא בנוי נכון, לא יעמוד למעשה במטרה לשמה בנינו את האתר מלכתחילה, והיא – חשיפה מקסימלית לגולשים. על מנת ליצור קידום אתרים טוב, בעת בניית האתר יש לתת דגש רב לקריטריונים הבאים:

• אופטימיזציה של קוד האתר – קידום אתרים טוב יתאפשר רק באמצעות אופטימיזציה של קוד האתר. על מנת שיתבצע קידום אתרים נכון, בעת בניית האתר יש להתאים את קוד האתר לדרישות של מנועי החיפוש, על מנת שיאתרו את האתר ויאנדקסו אותו בצורה המיטבית עבורך. קוד האתר צריך לכלול תגיות HTML רלוונטיות בסדר הנכון, שפות צד, תוכן בנוי בצורה אופטימלית מבחינת הכותרת, הגודל, הצפיפות והאורך, תפריט ניווט טוב וקישורים מתאימים ופעילים, מניעת ספאם ועוד. 

• כותרות – לכותרות האתר יש חשיבות גבוהה ביצירת קידום אתרים טוב. בעת בניית האתר יש להקפיד כי הכותרות יהיו תמציתיות, מעוררות תשומות לב, ורצוי כי יכילו מילות מפתח מרכזיות הקשורות באתר. רצוי להשתמש בכותרות ביניים לכל אורך הטקסט באתר, דבר התורם לפריסה נוחה של הטקסט ולשילוב מילות מפתח בצורה טובה יותר. חשיבות מרבית יש לייחס לבחירת הכותרת של הדף, בעת הצגת האתר במנוע החיפוש. כותרת הדף צריכה לכלול מילות מפתח מרכזיות, להיות מנוסחת בצורה טובה ומזמינה ועוד. יש להקפיד כי לא יהיו כפילויות בכותרות האתר.  

• תגיות מטה – שימוש בתגיות אלו בצורה נכונה, מבטיח קידום אתרים טוב. תפקידן של "תגיות המטה" הוא למעשה להגדיר את הנתונים של העמוד המאותר במנועי החיפוש, עבור מנוע החיפוש והגולש. ישנו מגוון של "תגיות מטה", אך מקובל להניח כי שתיים מהן, הינן החשובות ביותר:
     Meta Description – תגית זו תקבע איך יראה המלל מתחת לכותרת הדף, המופיעה במנוע החיפוש. יש להשתמש בתגית זו באופן נכון, על מנת שמנוע החיפוש יוכל לסרוק אותה בצורה היעילה ביותר.
     Meta Keyword – בתגית זו מוכנסות מילות המפתח המרכזיות עבור קידומו של האתר. לא כל מנועי החיפוש משתמשים בתגית זו, אך רצוי מאוד להשתמש בה, על מנת ליצור קידום אתרים יעיל.
נקודות אלו הינן חשובות ביותר בתהליך ביצוע האופטימיזציה של קוד האתר, אך חשוב להדגיש שהן רק חלק מהתהליך המורכב והארוך, ושימוש בשיטות הנ''ל לבד, לא יבטיח תוצאות כמו חשיפת האתר או החנות הוירטואלית לתהליך אמיתי ומקצועי של קידום ואופטימיזציה, בתוך האתר ומחוצה לו.
בחזרה לדף מאמרים